Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

ΖΩΝΗ 4: ΚΑΘΙΣΤΙΚΟ & XΩΛ

Μου αρέσει η λέξη καθιστικό.  Δεν μου αρέσει η λέξη σαλόνι (επίσημο...) ή η λέξη living room (πολύ γενικό, γιατί δεν ζούμε στα υπόλοιπα δωμάτια του σπιτιού μας;). 




Το καθιστικό βέβαια, όσο κι αν μου αρέσει, δεν παύει να είναι μια δύσκολη ζώνη για καθαριότητα.  Έχει συνήθως πολλές λειτουργίες στο μέσο ελληνικό σπίτι: εκτός από χώρο χαλάρωσης (καναπέδες) είναι συνήθως και χώρος διασκέδασης (TV, media center κλπ), μπορεί να περιλαμβάνει την τραπεζαρία (τραπέζι, καρέκλες, μπουφές), το γραφείο (PC, εκτυπωτές κλπ), τη βιβλιοθήκη, το playroom, αν υπάρχουν παιδιά, και ποιος ξέρει τι άλλο, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε νοικοκυριού.

Συνήθως το καθιστικό συνοδεύεται από κάποιο διάδρομο/χωλ/προθάλαμο που συνδέει το χώρο ή με την είσοδο ή με τα υπόλοιπα δωμάτια του σπιτιού. Για αυτόν ακριβώς το ρόλο του, το καθιστικό και o διάδρομος καθαρίζονται μαζί στο σπίτι μου.

Μεγάλη εισαγωγή, πάμε στο πρόγραμμα καθαριότητας:

ΔΕΥΤΕΡΑ



1) περνάω με νωπό πανί την πόρτα εισόδου, το φωτιστικό και το κουδούνι, 2) τινάζω το πατάκι εισόδου (ή το περνάω με ηλεκτρική σκούπα)



1-2 φορές το χρόνο:

γυαλίζω τα μπρούτζινα χερούλια της πόρτας,

γυαλίζω με ειδικό προϊόν την ξύλινη εξώπορτα


ΤΡΙΤΗ



1) Ξαραχνιάζω περιμετρικά το ταβάνι και τις κόγχες των τοίχων

2) Καθαρίζω τυχόν δαχτυλιές, μπογιές κλπ. από τους τοίχους (όχι ολόκληρους τους τοίχους)

3) Ξεσκονίζω και περνάω με νωπό πανί τα φωτιστικά

4) Περνάω με λευκό οινόπνευμα τους διακόπτες


1-2 φορές το χρόνο:
καθαρίζω τους τοίχους





ΤΕΤΑΡΤΗ



1) Ηλεκτρική σκούπα κάτω και πίσω από όλα τα έπιπλα & σοβατεπί

2) Ηλεκτρική σκούπα κάτω από τα μαξιλάρια των καναπέδων

3) Πλένω τα ριχτάρια των καναπέδων



1-2 φορές το χρόνο:
πλένω τα καλύμματα των καναπέδων



ΠΕΜΠΤΗ



Ξεσκονίζω με λεπτομέρεια (και τις κουρτίνες με την ηλεκτρική σκούπα)



1-2 φορές το χρόνο:

γυαλίζω τα ξύλινα έπιπλα με ειδικό προϊόν

γυαλίζω τα ασημένια αντικείμενα με ειδικό προϊόν
πλένω κουρτίνες


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Καθαρίζω παντζούρια και αλουμίνια

Σημ.  Μια φορά το χρόνο θα ασχοληθώ με το τζάκι (ευτυχώς το χρησιμοποιούμε σπάνια)

Φιλιά πολλά και πολλά κουράγια επίσης!



5 σχόλια:

  1. Μου φαίνονται πολλά να τα κάνω κάθε μέρα! Και τα υπόλοιπα δωμάτια;
    Στο τέλος δεν θα μου μένει χρόνος για τίποτε άλλο.
    Βέβαια ξέρω ότι όταν μπούνε σε σειρά τότε όλα γίνονται πιο γρήγορα.
    Δεν ξέρω. Ίσως δεν είμαι του προγράμματος;;; Προτιμώ να κάνω ότι βλέπω μπροστά μου και μέχρι τώρα με έχει βολέψει!
    Παρ'όλα αυτά. αν ποτέ αποφασίσω να προγραμματιστώ πιο σωστά θα τυπώσω σίγουρα τις συμβουλές σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάρθα μου, αν θέλεις, διάβασε την αναρτησή μου "Καθαρίστε τις ζώνες σας" για να καταλάβεις το σύστημά μου πως δουλεύει. Δεν είναι για εργαζόμενους εκτός κι αν δεν έχουν πολλές άλλες υποχρεώσεις. Σε κούρασαν ίσως τα "1-2 φορές το μήνα". Στην αρχή είναι δύσκολο, δε λέω, αλλά όσα προχωράς τόσο συνειδητοποιείς ότι χρειάζονται 15 λεπτά τη μέρα μόνο γιατί ουσιαστικά καθαρίζεις "καθαρές" επιφάνειες. Στη διάθεσή σου αν θέλεις περισσότερες λεπτομέρειες.

      Διαγραφή
    2. Μάρθα, έφτιαξα μια καινούρια ετικέτα "Ρουτίνες". Εκεί θα βρείς όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι.

      Διαγραφή
  2. Αχχ τι κρίμα να έχετε τζάκι και να το χρησιμοποιείται σπάνια! Ομολογώ ότι έχω τελείως ξεχασμένο το κουδούνι και την πόρτα εξωτερικά! Θα τα βάλω αμέσως στη ρουτίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τζάκι για μένα είναι μπελάς, Κατερίνα μου! Είναι όμορφο να το βλέπεις, να το διακοσμείς, να ανάβεις κεράκια μέσα σ'αυτό αλλά για όλα τα άλλα (βλ. ζεστασιά, ψησίματα) δεν κάνει δουλειά ή τουλάχιστον εγώ δεν έχω το know-how και ο καθαρισμός του είναι εφιάλτης.

      Διαγραφή

Σχολιάκι;