Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου 2014

Το φάρμακό σου είσαι εσύ! ή Οι 4 Πυλώνες της Υγείας σου!



Σύμφωνα με μελέτη του έγκριτου ιατρικού περιοδικού The Lancet 37 εκατομμύρια άνθρωποι θα πεθάνουν ως το 2025 στο δυτικό κόσμο λόγω του ανθυγιεινού τρόπου ζωής τους.  Μπορείτε άνετα να μαντέψετε τους λόγους: τσιγάρο, αλκοόλ, αλάτι και ...καναπές. Το παρηγορητικό είναι ότι μπορεί να ανατραπεί το παραπάνω μακάβριο ενδεχόμενο λόγω της απίστευτης ικανότητας του ανθρώπινου σώματος να αυτοιάται, δηλαδή να αυτογιατρεύεται, φτάνει βέβαια να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες σε 4 κύριους τομείς:

1. ΔΙΑΤΡΟΦΗ

debbiesdream.org
  • φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα
  • επιλογή ακατέργαστης ζάχαρης και ποιοτικών λιπαρών (πχ. ελαιόλαδο)
  • πρωτεΐνες σε λογικές ποσότητες (ιδιαίτερα ζωικές πρωτεΐνες με μέτρο, ψάρι όχι παραπάνω από δύο φορές την εβδομάδα)
  • όχι πολύ αλάτι (4 με 6 γραμμ. την ημέρα)
tips:
  • αφαιρούμε τα μαύρα κομμάτια των εδεσμάτων που ψήσαμε στο μπάρμπεκιου, στο φούρνο ή στο τηγάνι
  • αν δεν ξέρουμε από που προέρχεται το φρέσκο ψάρι που αγοράσαμε είναι καλύτερα να το καταψύξουμε πριν το καταναλώσουμε
  • βγάζουμε τη φλούδα από τα μη βιολογικά φρούτα.  Γλιτώνουμε έτσι το 90% των φυτοφαρμάκων που τυχόν υπάρχουν.
  • πριν από ένα πλούσιο γεύμα είναι πολύ έξυπνο να καταναλώσουμε 2 ποτήρια νερό.  Θα μας φρενάρει την όρεξη.
  • δυο κομμάτια μαύρης σοκολάτας κάθε μέρα κόβουν την πείνα.  Διαλέξτε σοκολάτα με μεγάλη περιεκτικότητα σε κακάο.


2. ΥΠΝΟΣ / ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ

everything-beautiful.com
Ο ύπνος πρέπει να είναι ποσοτικά και ποιοτικά καλός.  Μακροπρόθεσμα όποιος δεν κοιμάται καλά, εκτός από την κούραση, το πεσμένο ηθικό, την κακή διάθεση και το στρες, απειλείται με αύξηση βάρους, διαβήτη, αρτηριακή πίεση, μεταβολικές ασθένειες και καρδιαγγειακά προβλήματα.

tips:
  • εάν έχετε αϋπνίες, μην κοιμάστε τα μεσημέρια.  
  • εάν νιώθετε κούραση λόγω έλλειψης ύπνου, βγείτε έξω στο φως και περπατήστε. Η γενική συμβουλή είναι: "κουραστείτε την ημέρα για να μπορέσετε να κοιμηθείτε την νύχτα"
  • πηγαίνετε για ύπνο μια καθορισμένη ώρα και μην κοιμάστε πολύ παραπάνω τις αργίες και τα σαββατοκύριακα.  Ως τις 8 η ώρα το πρωί φροντίστε να έχετε ξυπνήσει.
  • κάντε ένα κρύο ντους δύο λεπτών το βράδυ.  Η πτώση της θερμοκρασίας του σώματος ευνοεί τον καλό ύπνο.
  • κάντε συχνά σεξ
  • κοιμηθείτε σε απόλυτο σκοτάδι (ακόμα κι ένα μικρό φωτάκι μπορεί να διαταράξει τον ύπνο, πόσο μάλιστα η τηλεόραση, το τάμπλετ ή το κινητό)


3. ΥΓΙΕΙΝΗ
crystal.co.za
Φαίνεται αυτονόητη αλλά αν παρατηρήσετε πόσοι πλένουν καλά τα χέρια τους μετά τη χρήση δημόσιας τουαλέτας θα καταλάβετε τι εννοώ...
  • πλένουμε τα χέρια μας με νερό και σαπούνι για 30 δευτερόλεπτα.  Έτσι αποφεύγουμε γρίπη και γαστρεντερίτιδα.
  • πλένουμε τα πόδια μας πριν πάμε για ύπνο ιδιαίτερα το καλοκαίρι που φοράμε ανοιχτά παπούτσια.  Απλώνουμε κατόπιν μια κατάλληλη κρέμα με την οποία θα αποφύγουμε το ξηρό και σκασμένο δέρμα χαρακτηριστικό της περιοχής αυτής (στο σκασμένο δέρμα εύκολα εισέρχονται βακτηρίδια και μύκητες)
  • αλλάζουμε μαξιλάρι συχνά και αερίζουμε την κρεβατοκάμαρά μας κάθε μέρα
  • καθαρίζουμε το ψυγείο μας
  • προσέχουμε την υγιεινή της ευαίσθητης περιοχής με τη χρήση απαλού σαπουνιού, καλού ξεβγάλματος και στεγνώματος.  Η διαδικασία αυτή δεν πρέπει να γίνεται πάνω από δυο φορές την ημέρα διαφορετικά μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

4.  ΑΣΚΗΣΗ
telegraph.co.uk
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει 30 λεπτά αεροβικής άσκησης την ημέρα και 10 λεπτά μυικής ενδυνάμωσης δυο φορές την εβδομάδα.

Τα οφέλη; πρόληψη καρδιαγγειακών ασθενειών και ορισμένων καρκίνων (στήθους και εντέρου), καθυστέρηση εμφάνισης Alzheimer, καλύτερος ύπνος, θετική σκέψη, λιγότερη κατάθλιψη και άγχος. Και το κερασάκι στην τούρτα: κατά την άσκηση εκκρίνεται μυοκίνη, μια ορμόνη-ελιξίριο της νεότητας του δέρματος!!!

Σημ. Οι παραπάνω πληροφορίες αντλήθηκαν από το γαλλικό περιοδικό Sante Αυγούστου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάκι;