Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Αναπόφευκτες εβδομαδιαίες "δραστηριότητες": ΦΑΓΗΤΟ

Υπάρχουν ορισμένες δραστηριότητες που αν προσπαθήσεις να αποφύγεις μέσα στη βδομάδα θα το πληρώσεις με πολλά νεύρα αργότερα:  


1η "δραστηριότητα": ΦΑΓΗΤΟ

Η διαδικασία που ακολουθώ είναι σχετικά απλή:
provagamou.gr
1. Επειδή έχω ορίσει ένα συγκεκριμένο ποσό κάθε μήνα για τα έξοδα σούπερ-μάρκετ, κάνω έναν έλεγχο των ποσών που έχω ήδη ξοδέψει για να δω που βρίσκομαι οικονομικά
imoney.gr
2. Καθαρίζω το ψυγείο για να κάνω χώρο για τις νέες αγορές και για να απομακρύνω τυχόν ληγμένα τρόφιμα.  Δεν κάνω κανένα βαθύ καθαρισμό. Απλά περνάω τις επιφάνειες με ένα πανάκι με νερό και ξύδι.
justagirlwholovestocook.com
3. Προετοιμάζω το μενού της εβδομάδας.   Εχω φτιάξει ένα φύλλο εργασίας στο Excel, όπου έχω καταγράψει όλα τα φαγητά που αρέσουν στην οικογένειά μου ανά κατηγορίες.  Τελευταία έχω αποφασίσει να μαγειρεύω ένα διαφορετικό φαγητό μια φορά την εβδομάδα για να μην ρουτινιάζουμε.  Πολύ ωραία sites για ιδέες είναι το www.sintagespareas.gr, το www.allrecipes.com και το www.laurainthekitchen.com.

Το μενού της εβδομάδας συνοδεύεται από τη λίστα των προιόντων που πρόκειται να αγοράσω.
www.olatapsaxno.gr
4. Σούπερ μάρκετ πηγαίνω πέντε φορές το μήνα.  Την πρώτη φορά στοκάρω σε τρόφιμα που μπορούν να καταναλωθούν καθ' όλη τη διάρκεια του μήνα (ζυμαρικά, όσπρια, ρύζι, συσκευασμένη ντομάτα, δημητριακά, καφές κλπ).  Τις υπόλοιπες τέσσερις φορές αγοράζω είδη που πρέπει να καταναλωθούν γρήγορα όπως φρούτα, λαχανικά, γάλατα κλπ.
nutrimed.gr
5. Πλένω, στεγνώνω, τεμαχίζω:

- όσα κρεμμύδια χρειαστώ για τα φαγητά της εβδομάδας τα τεμαχίζω και τα βάζω στην κατάψυξη σε σακουλάκια (τώρα πια κλαίω μόνο μια φορά την εβδομάδα...)

- το ίδιο τα μυρωδικά (πχ. άνιθος, σέλινο). Μόνο το μαιντανό τυλίγω σε απορροφητικό χαρτί και τοποθετώ στο ψυγείο. 

- τοποθετώ τα τυριά σε γιάλινα τάπερ και τα κόβω σε μερίδες, αλλιώς εξαφανίζονται...

- ξεπλένω τα φρούτα στο νεροχύτη και τα αφήνω να στεγνώσουν

- βγάζω τις συσκευασίες από διάφορα τρόφιμα πχ. αβγά, γιαούρτια, αλεύρι, ζάχαρη και τα τοποθετώ σε ειδικές θήκες ή κουτιά (δεν ξεχνάω να κολλήσω το αυτοκόλλητο με την ημερομηνία λήξης)

Αυτή την εποχή ψάχνω να βρω ένα μηχάνημα που αφαιρεί τον αέρα από γυάλινα δοχεία στα οποία έχουμε τοποθετήσει διάφορα σαλατικά και με αυτό τον τρόπο διατηρούνται έτοιμες για κατανάλωση όλες οι σαλάτες μιας ολόκληρης εβδομάδας! Αν γνωρίζει κανείς κάτι, ας αφήσει σχολιάκι. 

Επίσης αν υπάρχουν άλλες ιδέες που μπορούν να βοηθήσουν στη διαδικασία του φαγητού, μοιραστείτε τις μαζί μου και κάντε την εβδομάδα όλων μας πιο εύκολη.

4 σχόλια:

  1. Τόνια, επισκέπτεσαι ΜΟΝΟ super market για τις αγορές σου; Αποθήκες χαρτικών π.χ. για χαρτιά, απορρυπαντικά; Λαi'κή για φρούτα - λαχανικά; Φούρνο για ψωμί; Πολλά ρωτάω, ε; Μήπως, αν μπορέσεις κάποια στιγμή, να μας γράψεις μια ανάρτηση με τέτοια θεματάκια; Θα ήθελα πολύ να μας πεις τη γνώμη σου. Επίσης έχεις δοκιμάσει φθηνότερα και άγνωστα απορρυπαντικά πλυντηρίου (ρούχων, πιάτων) και να έχεις μείνει ευχαριστημένη από αυτά; Η προτιμάς μόνο κάποια επώνυμα για την ποιότητά τους; Οταν βρεις χρόνο και όρεξη, μας διαφωτίζεις. Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψωνίζω μόνο από σούπερ-μάρκετ και καταστήματα 1 ευρώ. Δεν πάω σε αποθήκες χαρτικών, σε λαικές ή σε φούρνους (φτιάχνω συνήθως δικό μου ψωμί σε αρτοπαρασκευαστή). Είναι θέμα συνήθειας και χρόνου (είμαι τεμπέλα). Φθηνότερα και άγνωστα απορρυπαντικά πλυντηρίου έχω δοκιμάσει και η μαύρη αλήθεια είναι ότι δεν έχω μείνει ευχαριστημένη. Απορρυπαντικά πιάτων έχω επίσης δοκιμάσει και εχω μείνει ευχαριστημένη! Για τα υπόλοιπα σε γενικές γραμμές αδιαφορώ: τα έχω αντικαταστήσει με το ξύδι, τη μαγειρική σόδα, το οινόπνευμα και το οξυζενέ. Σ'ευχαριστώ για το σχόλιο.

      Διαγραφή
  2. Α, ναι!!! Πώς καταφέρνεις, βρε παιδί μου, να τηρείς το όριο του budget που έχεις ορίσει για το super market και να μην ξεφεύγεις; Μάλλον κάνω κάτι λάθος, που δεν μπορώ να το χειριστώ σωστά αυτό το κομμάτι... Για πες κανένα κόλπο. Ευχαριστωωωωώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχω κάνει πολλές "υποχωρήσεις" σε διάφορα έξοδα, πχ. καλλυντικά (μεγάλη αδυναμία του παρελθόντος, έχουν περιοριστεί), δώρα (αγοράζω φθηνότερα δώρα σε φίλους και γνωστούς, όσοι "αξίζουν" δεν παρεξηγούνται), σνακς (τα εχω περιορίσει αρκετά), γυμναστήριο (κάνω γυμναστική στο σπίτι). Προγραμματίζω τα μεγάλα έξοδα και τα απλώνω μέσα στο μήνα ώστε να μην έρχονται μαζί και με πνίγουν (πχ. γιατροί, πληρωμές δραστηριοτήτων παιδιού). Ξαφνικά θυμήθηκα τον τρόπο που κουμαντάριζαν το σπίτι η μητέρα μου και η γιαγιά μου. Δεν αισθάνομαι ιδιαίτερα "περιορισμένη" αντίθετα αισθάνομαι ότι έχω τον έλεγχο πολύ περισσότερο απ'ότι παλιότερα.... Να είσαι καλά, mama mia!

      Διαγραφή

Σχολιάκι;