Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013

Γυμναστική για αρχάριους: πως να μην τη σταματήσετε!

Photo tovima.gr
Κάποια κιλάκια τα φορτωθήκαμε πολλοί από εμάς κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών.  Κι επειδή ποτέ δεν βοηθά να κλαίμε πάνω από το χυμένο γάλα, ας οργανωθούμε τώρα το Σεπτέμβρη με καλή διατροφή και γυμναστική κι ας ελπίσουμε για το καλύτερο. 

Δυστυχώς ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που ξεκινούν γυμναστική, τα παρατάνε στη μέση για πολλούς και διάφορους λόγους.  Παρακάτω θα βρείτε μικρά tips που θα σας βοηθήσουν να παραμείνετε στο πρόγραμμα άσκησης που έχετε επιλέξει και να καρπωθείτε τα αδιαμφισβήτητα οφέλη του:

1.  Ορίστε την ημέρα, τον τόπο και το χρόνο που θα γυμναστείτε, πχ. Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή, 6-6:30 το απόγευμα στο κολυμβητήριο.  Μην το δέσετε όμως κόμπο. Να περιμένετε ότι κάποια στιγμή θα υπάρξει ανατροπή στο πρόγραμμά σας και να σχεδιάσετε την εναλλακτική σας, πχ. αν δεν μπορέσω να γυμναστώ Τετάρτη, θα πάω να περπατήσω την Κυριακή γύρω από τη γειτονιά.

2. Βρείτε το ρυθμό σας.  Αν είστε χρόνια αγύμναστοι, μην πάτε να βγάλετε το πρόγραμμα του γυμναστηρίου από τις πρώτες μέρες.  Πιθανόν να τραυματιστείτε ή να προξενήσετε μόνιμη ευαισθησία στο σημείο του σώματος που καταπονήσατε.  Αρχίστε χαλαρά και μην σας απασχολεί τι θα σκεφτεί ο ένας και ο άλλος για τις επιδόσεις σας.  Αν εσείς αντέχετε μόνο δέκα λεπτά τζόγγινγκ, κάντε μόνο δέκα λεπτά. Μην πιέζετε τον εαυτό σας στο ξεκίνημα. Το όλο εγχείρημα είναι να αποκτήσετε αντανακλαστικό άσκησης, δηλαδή το σώμα σας να φτάσει στο σημείο να επιζητά την άσκηση.  Για να αναπτυχθεί το αντανακλαστικό αυτό απαιτούνται περίπου 4 εβδομάδες.

3. Αν έχετε κανονίσει γυμναστική πχ. Τρίτη - Πέμπτη - Σάββατο, προσπαθείστε να γυμναστείτε οπωσδήποτε την Τρίτη, δηλαδή την πρώτη μέρα του εβδομαδιαίου προγράμματος. Είναι καθαρά ψυχολογικό: αν παραλείψετε την πρώτη μέρα γυμναστικής της εβδομάδας, υπάρχει κίνδυνος λόγω τελειομανίας να απογοητευτείτε και να μην κάνετε τις υπόλοιπες... 

4. Επιβραβεύστε τον εαυτό σας.  Κάθε εβδομάδα άσκησης που περνάει είναι ένα μικρός θρίαμβος.  Φτιάξτε σε μια σελίδα χαρτιού ένα μηνιαίο ημερολόγιο και στις μέρες που εκπληρώσατε τις "αθλητικές" σας υποχρεώσεις, κολλείστε ένα αστεράκι, μια χαρούμενη φατσούλα, κάτι που να σας εκφράζει...  Τα πολλαπλά αστεράκια θα τονώσουν την αυτοπεποίθησή σας και θα σας βοηθήσουν να συνεχίσετε.

5. Κάθε τι που επαναλαμβάνεται, κουράζει.  Η εναλλαγή βοηθάει να μην τα παρατήσουμε. Δεν έχει σημασία τι κάνετε.  Σημασία έχει να βάλετε την καρδιά σας να δουλέψει.  Έτσι λοιπόν αν η γιόγκα που αρχίσατε σάς φαίνεται ανιαρή, συνεχίστε τη αλλά προσθέστε πχ. 30' χορό στο σπίτι.

6. Η ζωηρή μουσική μπορεί να κάνει και το πιο επίπονο πρόγραμμα πιο ευχάριστο.

7. Αν σας αρέσει να γυμνάζεστε πρωί, τοποθετήστε αποβραδίς τα αθλητικά παπούτσια δίπλα στο κρεββάτι ώστε όταν ξυπνήσετε και τα δείτε μπροστά σας να σας θυμίσουν την πρωινή "υποχρέωσή" σας.

8. Αντλείστε έμπνευση.  Κάπου θα υπάρχει γύρω σας κάποιος που κρατιέται σε φόρμα και δείχνει νεότερος, επειδή τρώει σωστά και αθλείται.  Ζηλέψτε τον άφοβα και αντιγράψτε τον.

9.  Γυμναστική μπορούμε να κάνουμε παντού ακόμα κι όταν ταξιδεύουμε. Μπορούμε να γυμναστούμε με ένα dvd χρησιμοποιώντας το λάπτοπ μας.

10.  Η παρέα βοηθάει να μην παρατήσουμε τη γυμναστική.  Οχι όλους, αλλά αρκετούς.  Απλά σκεφτείτε ποιες συνθήκες θα ήταν "βοηθητικές" για την δική σας περίπτωση.

11.  Η άσκηση στην πραγματικότητα δεν απαιτεί χρήματα, εξεζητημένα ρούχα, ειδικό εξοπλισμό κλπ.  Το περπάτημα είναι μια καταπληκτική άσκηση.  Η κολύμβηση επίσης και είμαστε πολύ τυχεροί που η Ελλάδα έχει ένα σωρό καθαρές παραλίες.

Και μην ξεχνάμε ότι με την άσκηση:

- αντλούμε αυτοπεποίθηση
- μειώνουμε το στρες και έχουμε περισσότερη εσωτερική ηρεμία 
- κρατάμε την καρδιά μας νέα
- δεν αρρωσταίνουμε εύκολα

1 σχόλιο:

  1. Ωραίο άρθρο !
    Λατρεύω την γυμναστική. Αλλά με την έλληψη χρόνου φέτος δεν τα κατάφερα. Όταν γυμνάζεσαι έχεις άλλη διάθεση. Ελπίζω να τα καταφέρω του χρόνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάκι;