Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Πως να ταΐσετε το μικρό μαθητή σας!




Μπορεί να μας φαίνονται αυτονόητα τα παρακάτω.  Μια μικρή επανάληψη όμως δεν βλάπτει. Να λοιπόν μια πρόταση διατροφής για τα βλαστάρια μας που "τρώνε τα νιάτα τους" στα θρανία:

Πρωινό
  • Γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης
  • Ψωμί με τυρί
  • Ψωμί με ταχίνι (ή βούτυρο) και μέλι
  • Ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα
  • Ψωμί με ελιές και τομάτα

Ενδιάμεσο γεύμα στο σχολείο
  • Κουλούρι σουσαμένιο
  • Σταφιδόψωμο
  • Σπανακόπιτα ή τυρόπιτα
  • Σάντουιτς ή τοστ από ψωμί ολικής άλεσης με τυρί και ντομάτα
  • Ένα κομμάτι κέικ ή τσουρέκι
  • Φρούτα

Μεσημεριανό γεύμα ή κύριο γεύμα της ημέρας
  • Μια ημέρα της εβδομάδας κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο
  • Μια ημέρα της εβδομάδας κόκκινο κρέας με ρύζι (πχ. Λεμονάτο, κοκκινιστό) ή κρέας με λαχανικά και ψωμί (πχ. Φρικασέ, χοιρινό σελινάτο, μοσχάρι με μελιτζάνες)
  • Μια ημέρα της εβδομάδας ψάρι/Θαλασσινά με χόρτα ή πλακί ή ψαρόσουπα ή τηγανισμένο
  • Μια ημέρα της εβδομάδας μακαρόνια με τις αγαπημένες μας σάλτσες ή παστίτσιο ή γεμιστά
  • Μια ημέρα της εβδομάδας φακές ή φασολάδα ή ρεβίθια ή άλλο όσπριο με ψωμί, ελιές, τυρί ή ψάρι καπνιστό
  • Μια ημέρα της εβδομάδας ένα λαδερό, όπως φασολάκια, αρακάς, αγκινάρες, ιμάμ, μπριάμ με ψωμί και τυρί
  • Ο,τι επιθυμήσαμε ή ό,τι προκύπτει στη βόλτα με την οικογένεια ή τους φίλους μας πχ. Μουσακάς, πίτες, σουβλάκι, φαγητό σε ταβέρνα ή εστιατόριο και ό,τι άλλο τραβάει η ψυχή μας, ίσως και μαζί με αναψυκτικό και γλυκό
Συνοδεύουμε τα παραπάνω γεύματα με ωμή (πχ. Χωριάτικη, μαρουλοσαλάτα) ή βρασμένη (χόρτα, κολοκυθάκια) σαλάτα, όταν το κύριο πιάτο δεν περιέχει λαχανικά.

Απογευματινό 

Φρέσκα φρούτα ή ένα ποτήρι χυμό

Βραδινό γεύμα
  • Ψωμί με τυρί
  • Ψωμί με αβγό
  • Ψωμί με ελιές
  • Γιαούρτι με φρούτα και ξηρούς καρπούς
  • Κρέμα ή ρυζόγαλο
  • Χορτόπιτα ή τυρόπιτα
  • Το ίδιο φαγητό με το μεσημεριανό, αλλά σε μικρότερη ποσότητα
Από το βιβλίο Οικιακής Οικονομίας Α' Γυμνασίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάκι;