Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Ποιο είναι το πρόγραμμα καθαριότητας που ακολουθώ (τελευταία);

Έχω αλλάξει διάφορα συστήματα καθαριότητας από την (ωραία) εποχή που άφησα το πατρικό μου και άνοιξα το δικό μου σπιτικό...

Το παλιότερο και εξουθενωτικότερο: θυσίαζα μια μέρα την εβδομάδα και καθάριζα το σπίτι.  Δυό φορές το χρόνο ερχόταν μια κυρία στο σπίτι και ξαραχνιάζαμε παρέα...


FlyLady cartoonΑργότερα βάλαμε internet και γνώρισα τη flylady (www.flylady.net).  Με εντυπωσίασε το σύστημα καθαριότητας που ακολουθούσε.  Για όσες τώρα ανοίγετε σπίτι, μια γνωριμία με τη Flylady είναι επιβεβλημένη.  Πολύ αργότερα κατάλαβα ότι και πάλι κάτι έλειπε...

Συνειδητοποίησα ότι κάθε σπίτι είναι μοναδικό γιατί οι άνθρωποι που μένουν σ' αυτό είναι μοναδικοί, οπότε και οι ανάγκες τους είναι μοναδικές. Πιο συγκεκριμένα, αν ακολουθούσα το σύστημα της flylady, η βιβλιοθήκη μου θα έμενε για πάντα σκονισμένη, η βεράντα μου τα ίδια, το πατάρι τα ίδια και χειρότερα.  Ακολούθησα λοιπόν το δικό μου πρόγραμμα, το οποίο πατάει πάνω στο πρόγραμμα της Flylady:

1. Πρωινή ρουτίνα (γύρω στα 30') - κάθε μέρα βρέξει-χιονίσει
2. Εργασία ζώνης (περίπου 20') - από Δευτέρα έως Παρασκευή
3. Εβδομαδιαία καθαριότητα (περίπου 1,5 ώρα) κάθε Παρασκευή 

Έχω υπολογίσει ότι πρόκειται συνολικά για 8 ώρες καθαριότητας την εβδομάδα, δηλαδή όσες ώρες καθάριζα και παλιότερα κάθε Σάββατο με τη διαφορά ότι δεν νιώθω εξουθενωμένη και τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από πριν και διαρκούν. 

Δεν συμπεριλαμβάνονται το σιδέρωμα, το μαγείρεμα, η οργάνωση του σπιτιού, η διακόσμηση, οι διάφορες επισκευές κλπ.

Περισσότερες λεπτομέρειες για τις ρουτίνες καθαριότητας που ακολουθώ σε επόμενες αναρτήσεις.

1 σχόλιο:

Σχολιάκι;