Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

Τι να συζητήσω με το δάσκαλο του παιδιού μου;

Αποτέλεσμα εικόνας για δάσκαλος μαθητής
psychopedia.gr


Η νέα σχολική χρονιά βρίσκεται προ των πυλών και μια πρώτη επαφή με το δάσκαλο του παιδιού σας είναι αναπόφευκτη.  Φροντίστε αυτή τη φορά να μην επικεντρωθείτε σε θέματα του στυλ: "ο Γιαννάκης σιχαίνεται τα μαθηματικά, τι να κάνω;" γιατί κυριολεκτικά αυτό ίσως είναι το λιγότερο που πρέπει να σας απασχολεί.

Πιθανόν από την άλλη πλευρά ο ίδιος ο εκπαιδευτικός να μην έχει εμβαθύνει στις σύγχρονες απαιτήσεις της διδασκαλίας και να σας αποπροσανατολίσει χωρίς να το θέλει.  Οπότε, αν σας πει "μια χαρά είναι το παιδί, δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα περισσότερο, κυρία Μαμαδοπούλου", μην το πάρετε κατά γράμμα.

"Ξεψαχνίστε" όσο μπορείτε ό,τι σας λέει ο εκπαιδευτικός,  βρείτε τα στοιχεία εκείνα που πιθανόν εκείνος ξεχνάει ή παρασύρεται από την εκπαιδευτική ρουτίνα και δημιουργήστε μια πιο βαθιά και ουσιαστική σχέση μαζί του.  Γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θέλουν τουλάχιστον να βοηθήσουν.

Σχολική Ανάπτυξη - Πρόοδος

- Έχει αντιληφθεί κάποια ιδιαίτερη κλίση, ταλέντο (θετική, θεωρητική, κλπ);  Αν σας ξεγλιστρήσει, να του επισημάνετε ότι για σας είναι σημαντικό θέμα και ότι θα επανέλθετε το επόμενο τρίμηνο.  Το θέμα εδώ είναι να τον κάνετε να στρέψει την προσοχή του πάνω στο παιδί σας και όχι σώνει και καλά να σας αποκαλύψει την κλίση του παιδιού σας που μπορεί να μην έχει ακόμα αναπτυχθεί στο κάτω-κάτω.  Στις πολυπληθείς τάξεις των δημόσιων κυρίως σχολείων ο μαθητής πολλές φορές μπορεί να περάσει απαρατήρητος, δηλαδή να περνάνε οι τάξεις, τα κενά να πληθαίνουν και να μην μπορείτε ως γονείς να τα συμμαζέψετε μετά.

- Ποιο είναι το επίπεδο της γλωσσικής ετοιμότητας του παιδιού τόσο στον γραπτό όσο στον προφορικό λόγο. Ο,τι και να αποφασίσουμε να κάνουμε στη ζωή μας η χρήση της γλώσσας μάς ακολουθεί.  Και ως γλώσσα δεν εννοώ την ορθογραφία αλλά να μπορεί να εκφράζεται αποτελεσματικά το παιδί και να μεταφέρει με ακρίβεια τις σκέψεις και τα συναισθήματά του.

- Δίνει το παιδί προσοχή στο έργο που αναλαμβάνει ή απλά το διεκπεραιώνει και ο δάσκαλος επαναπαύεται σίγουρος ότι έχει κάνει τη δουλειά του;  

 Συναισθηματική ωριμότητα

-  Δείχνει αυτοπεποίθηση ή αντίθετα είναι μονίμως δειλό και υποχωρητικό;

- Βρίσκει λύσεις στα προβλήματά του πριν δοκιμάσει να ζητήσει βοήθεια (ανεξαρτησία);


Κοινωνική ανάπτυξη

- Κάνει φίλους; Συμμετέχει σε δραστηριότητες με άλλους;

- Δείχνει σεβασμό και κατανόηση προς τους άλλους;

και τέλος

- Ποια είναι τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του;

- Τι περιμένει ο δάσκαλος επιπλέον από το μαθητή; (Ακόμα κι αν μιλάμε για άριστο μαθητή, ο πήχης πρέπει να μπαίνει λίγο ψηλότερα κάθε φορά για να μη χάνεται το ενδιαφέρον του παιδιού ή να μην επαναπαύεται)

Τα παραπάνω είναι βέβαια σχετικά από ηλικία σε ηλικία και σπάνια ένα παιδί τα καλύπτει όλα με επιτυχία.  Επίσης δεν είναι τα μόνα στοιχεία στα οποία πρέπει να στραφούμε εμείς οι γονείς.  Απλά επειδή είναι τόσο σημαντικά για την μετέπειτα ζωή του, αν εντοπιστούν όσο το δυνατό νωρίτερα, το παιδί θα βγει σε τελική ανάλυση κερδισμένο αν βεβαίως αντιμετωπιστούν με το σωστό τρόπο (αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση...)

Θα χαρώ πολύ να ακούσω τη γνώμη σας! Φιλάκια!

Είστε βιβλιόφιλος; ρίξτε μια ματιά στο δεύτερο μπλογκ μου: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάκι;